De 17e Steemer Omloop

De 17e Steemer Omloop ,de 1e editie van het Huis en Hypotheek Ommerlanderloopcircuit is mede dankzij het zonnig weer een groot succes geworden.In ons clubgebouw Moarstee konden de lopers zich weer inschrijven en voorzien van startnummers en chips. De wedstrijd werd onder prachtige omstandigheden gelopen met als start en finish het ijsbaanterrein. Er werden redelijke tijden gelopen over een parcour die was aangepast i.v.m meer toegangkelijkheid voor de Stedumer bewoners tijdens de loop. Begeleid door stralende zon en een lekkere temperatuur werd er door en om Stedum de 5 en 10 kilometer gelopen. Vooraf aan de loop ging de basisschooljeugd van start met hun rondjes. Aangemoedigd door het vele publiek, vaders, moeders, opa’s en oma’s werd er fanatiek gelopen en na afloop was er een medaille en drinken als beloning. In de categorie 4 t/m 6 jaar was Sem Slager de snelste, gevolgd door Anneloes Veldman en Jorian Lalkens. Jelmer vast won in de categorie 7 t/m 9 jaar. Floris Bijen en Jorn Dijkema werden resp. nummer 2 en 3. De categorie 10 t/m 12 jaar werd gewonnen door Leander van den Berg, nummer 2 werd Koen Bootsman en Thom Vast werd derde. Om 17.00 uur werden de deelnemers weggeschoten door de voorzitter van de ijsvereniging Anjo Hofman. Commentatoren Jan Kooistra en side kick Fokko Smit die met het volgen van de wedstrijd op eigenwijze de lopers over de finish begeleiden.